LERIDA - LLEIDA

Datos del Pueblo

Solanell

Pueblo

Solanell

Municipio

Montferrer i Castellbo / Comarca: Alt Urgell

Provincia

Llerida - Lleida

Comunidad

Cataluña

Habt. / Ine 2009

despoblat

 

Ayuntamiento

Dirección

Pl. Trobada, s/n

Código postal

25711

Teléfono

973-351343

Fax

973-353536

Oficina Turismo

Contactar con telf. citado

Web Oficial

Solanell

Web de Interés

El municipi i pobles de Montferrer i Castellbò

E-mail municipio

ajuntament@montferrercastellbo.ddl.net
 

Solanell despoblat de Montferrer i Castellbò, a l'Alt Urgell

  foto Jaume

Quan un indret queda abandonat, com Solanell, es perden moltes coses. La gent es disgrega i ningú ens podrà explicar res de la vida que havia tingut el poble. Només ens queden cases enrunades, una església romànica més que, com moltes altres, va caient per l’abandonament, i algunes creus a terra d’uns quants que no han marxat. En aquesta situació tan sols a l’Alt Urgell hi ha una trentena de pobles, segons un informe que en el seu moment van elaborar el Centre d’Estudis del Pallars, el Grup d’Opinió de Cerdanya, l’Ateneu Urgellenc i els Grups de l’Alt Pirineu, sota el nom de la veritable Catalunya agonitza. Això significa, percentualment, que són abandonats un 26% dels pobles de l’Alt Urgell.


Solanell era un pueblo relativamente grande, por lo que aún puede verse, y no demasiado lejos de la capital del Valle; Castellbò. A pesar de ello, en la década de los sesenta sus habitantes decidieron, como sucedió en otras poblaciones, hacer las maletas y marchar para siempre. Otros lugares, como Sendes y Sallent de Castellbò, fueron abandonados más tarde, hacia los años setenta, a pesar de tener la escuela y otros servicios mucho más lejos.
De Solanell nos ha quedado, al menos, un retazo de su cultura en forma de canción, gracias a l’Agustinet de Pallerols del Cantó, un joven esquilador de ovejas, músico acordeonista que a raíz de un incidente que tuvo con el cura del pueblo, decidió componer una canción que ha ido pasando de boca en boca hasta nuestros días.
(ftes, fotos, mas info ver links)

buscador google
Licencia de Creative Commons Licencia Gnu Sosua